Hønsesalat

Hønsesalat

4 portioner. 1 portion indeholder 150kcal
6 portioner. 1 portion indeholder 100kcal

82kcal pr. 100g

Ingredienser

  • Kyllingbryst 350g / 350kcal
  • Peberkorn 4stk / 0kcal
  • Lauerbærblade 1stk / 0kcal
  • Champignon 140g / 39kcal
  • Hvide asparges glas 80g / 21kcal
  • Salt & peber tilsmag / 0kcal
  • *Creme fraiche 5% 80g / 64kcal
  • *Hellmans light mayonaise 50g / 133kcal
  • *Dijon sennep 10g / 16kcal
  • *Karry stødt 1 knivspids / 2kcal

Fremgangsmåde

  1. Smid kyllingebryst i en gryde med lauerbærblade og peberkorn og dæk dem med vand. Tilføj peberkorn og lauerbærblade. Når vandet koge så skru ned for varmen og kog videre i 10min til færdig. Træk kyllingen fra hinanden med to gafler og sørg for et godt mix mellem grovere stykker og strimler. Lad kyllingen køle helt af.
  2. HVIS DU TILFØJER BACON:
    Steg bacon til sprødt. Tag bacon på køkkenrulle og dup af med køkkenrulle for at mindske fedt. Afkøl helt.
  3. Hæld vandet fra dine hvide asparges (men gem gerne lidt) og lad dem dryppe af i en si. Skær gerne halvdelen af snitterne over på halv så størrelser varierer. Vask champignon grundigt og steg ved høj varme på pande til færdige. Frigives der meget væske hæld det fra under stegeprocessen.
  4. I en skål mixer du de stjernemarkerede ingredienser sammen til en dressing. Smag til med salt og peber.
  5. Mix alle dine ingredienser sammen og tilsmag med salt og peber. VOILA!

NOTER

ANBEFALING! Kog ekstra kylling da tilberedelsen er den samme så du har til en omgang tarteletter også.
Er “salaten” for tyk kan du tilføje aspargesvæde eller vand til ønsket konsistens.

VALGFRI TILFØJELSE:
Bacon 50g / 104kcal (+26kcal pr. portion)

Der er 4-6 portioner afhængig af serveringtype. Hovedmåltid 4 portioner. En lille mad til f.eks. påskefrokost 6 portioner.

God fornøjelse i køkkenet.

Mangler du mere inspiration til madlavning eller træning, så kan du abonnere på min YouTube-kanal, hvor jeg løbende deler ud.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.